четвъртък, 11 септември 2008 г.

Дизайн на настолни игри

Исках да ви препратя към една статия, която бях чел преди време.

http://edweb.sdsu.edu/Courses/EDTEC670/boardgame/BoardGameDesign1.html

Става въпрос за първи стъпки в дизайна на настолни игри. Трудът не е безкраен и няма да ви отнеме повече от 20 минути за да го прочетете. В известен смисъл може и да ви се стори постен, но техническата информация по мое мнение е достатъчно ясно формулирана и добре структурирана и ако по някакъв начин чувствате темата близко до себе си то със сигурност ще раздвижи сивото ви вещество. На мен лично ми допадна разграничнието и определянето на основните правила в конструирането на коя да е игра. Нещата в действителност са сравнително прости и темата ме накара да се замисля, че едва ли някой ще преодкрие топлата вода по отношение на построяването на някоя уникална система.

По-късно неизбежно се замислих и над това кое разграничава една игра от друга. Наистина силната страна на всяка една игра си остава историята и начинът по който тя се вплита в елементите на играта за да създаде нужната атмосфера за една приятно прекарана вечер. И може би това което няма ка да научите от подобна статия е как да "облечете" нещата в онази есенция, която ви кара да търкаляте пластмасов зар върху картонена табла.

Ако трябва да съм конкретен изразът би бил:

"Майката му е в brainstorming-а."

Накратко, подобна работа изисква много динамично мислене и поне още един човек с който да можете да си прехвърляте топката и с когото междувременно да си поделяте разходите за алкохол и мезета. 

Поздрави

Няма коментари: