петък, 12 септември 2008 г.

Hero Quest Online

Исках да ви покажа една pc игра която открих наскоро.

Играта се нарича Hero Quest Online , както може би вече сте се досетили.

http://www.cokeandcode.com/hqabout

Първоначално нямах особенно големи очаквания за тази игра. Очевидно е че не е комерсиален проект и по всяка вероятност се крепи на основата на фенска самоинициативност. Досега съм виждал опити за направата на подобна игра във flash и те до един са били доста жалки, но макар че играта е все още в разработка резултатът ми се стори впечатляващ. Играта е програмирана в Java и може да бъде играна единствено през интернет, като предоставя възможноста singleplayer или multiplayer игра посредством мрежата. В началото ви е нужно малко време докато играта се зареди както и да имате инсталирана Java на компютърът си за да я подкарате.

Очаквах играта да е статична, без анимации и суховата на вид. Оказа се че всички персонажи в играта са 3D и се рендират в реално време. Графиката е изключително добра. Самите чудовища и герой както можете да разберете от сайтът са взети директно от Warcraft 3 и движенията им са наистина впечатляващи. Системата на игра не е кой знае колко различан от предишните игри, които съм играл посветени на Hero Quest. Основен недостатък ми се видя липсата на звук, но както вече споменах играта е все още в разработка и предстоят неща които трябва да се направят. В сайтът е даден подробен списък на нещата който предстои да бъдат въведени, затова няма да се впускам да преразказвам тази част.

Препоръчвам ви задължително да и хвърлите едно око.

Досега през годините са издавани няколко игри под заглваието Hero Quest. Едната от тях е класическата DOS игра от 1991 издадена от Gremlin Entertainment. Геймплейът е сравнително прост и графиката както и звуковите ефекти за днешните ни стандарти са доста смешни, но в  началото на 90сете същата  игра е приздадена и за множество други конзоли и бележи за времето си огромен успех и се радва на много почитатели. Днес тя може да бъде свалена свободно от почти всеки abandon game сайт.

Сега му е времето да кажа, че именно тази игра ме запозна с Hero Quest и успя да ме грабне в първите 10 минути от момента в който успях да я подкарам. Трябва и да кажа, че това не се е случило в зората на гейминга а едва преди 5-6 години. По това време все още не знаех за съществуването на настолната игра и познайте кое беше първото, което ми хрумна да направя ... 

Да се опитам да я пренеса върху хартия.

През годините съм правил подобни опити по повод други игри и в общи линии ако успееш да вникнеш в алгоритниме които движат играта (а в доста случай те не са толкова сложни) и все пак си чел поне 1 книга-игра би могъл да се справиш със задачата.

Като ученик бях пренесъл по подобен начин една игра която се наричаше "Comandos" ако не се лъжа и беше за превец 16. Друг такъв опит с променлив успех беше обръщнето на първият "Grand Thef Auto" който дори съм играл с няколко приятели :)

Хм... по-късно естествено разбрах за първообразът на компютърната версия на Hero Quest и както показва резултатът, не можах да се усмиря докато не изпълня задачата, която си бях поставил в началото.

Другата игра за PC, която ми е известна е направена от фен, чиито инициали са GB. Не ми е известно много за направата на тази игра освен, че съществува от вече 4-5 години. Играта е с много приятна графика и един от основните и плюсове е че се предлагат и множество допълнителни куестове извън официалните, които можете да играете доста продължително време.

Играта се разпространява безплатно и можете да я свалите от адресът който ще посоча на по-долният ред. Силно ви я препоръчвам.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/lm.broers/download.htm

The Ink

Няма коментари: